قابليت توليد شبکه برق کشور 728 مگاوات افزايش يافت



يزدفردا"حداکثر نياز مصرف در پيک در بيست و سوم تير ماه و به ميزان 34873 مگاوات بوده كه خنک بودن هواي کشور نسبت به متوسط نرمال چندساله و تاثير راهکارهاي مديريت مصرف برق از مهمترين دلايل کاهش مصرف در پيک و انرژي در تيرماه مي باشد.

مرکز راهبري شبکه برق کشور در گزارشي اعلام کرد :حداکثر قدرت قابل تأمين شبکه در تير ماه سال جاري با 9/2 درصد افزايش نسبت به سال گذشته به 34692 مگاوات رسيد که نسبت به ماه قبل از آن نيز 7/3 درصد افزايش يافت.

مرکز راهبري شبکه برق کشور حداکثر نياز مصرف در پيک را در تاريخ بيست و سوم تير ماه و به ميزان 34873 مگاوات ذکر کرد که نسبت به سال گذشته 9/4 درصد و نسبت به ماه قبل ازآن 3 درصد افزايش داشته است.

يادآور مي شود مصرف در پيک صنايع بزرگ در ماه تير کماکان کمتر از ميزان پيش‌بيني شده (2400 مگاوات) مي باشد و تنها يک مورد اعمال مديريت مصرف صنايع صورت گرفته است.?

اين گزارش حاکي است موارد اعمال مديريت مصرف پيک در مورد صنايع نسبت به سال قبل و همچنين نسبت به ماه قبل کاهش يافته است.

اين مرکز در ادامه گزارش تحليلي خود به اين نکته اشاره کرده است که با راه‌اندازي و استفاده از سيستم يکپارچه کنترل فرکانس در تيرماه از معادل کاهش فرکانس به منظور جبران کمبودها استفاده نشده و در 9/99 درصد از زمانها فرکانس در محدوده مجاز 7/49 تا 3/50 هرتز قرار گرفته است.

بر اساس گزارشهاي ارسالي از سوي ديسپاچينگ ملي، ميزان خاموشيهاي اعمال شده در لحظه پيک در تير ماه امسال 7/57 درصد کمتر از سال قبل بوده ضمن آنکه ميزان انرژي خاموش شده نيز 6/69 درصد نسبت به سال قبل کاهش يافته است.

کارشناسان مرکز راهبري در اين گزارش به اين نکته نيز اشاره کرده اند که مطابق برنامه‌ريزي توليد ساليانه، با فرض رشد بار 6/7 درصد براي پيک و 5/8 درصد براي انرژي، انتظار بروز کمبود در تيرماه وجود داشت اما ميزان پيک و انرژي مصرفي در ماه مذکور 2 تا 5/2 درصد کمتر از برآورد اوليه بوده است.

بر اساس اين گزارش، خنک بودن هواي کشور نسبت به متوسط نرمال چندساله و تاثير راهکارهاي مديريت مصرف برق از مهمترين دلايل کاهش مصرف در پيک و انرژي در تيرماه عنوان شده است.

يزدفردا

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا